به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مسند و آدرس masnad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






پاکسازی صورت که با عنوان فیشال نیز شناخته می‌شود، از جمله متدهایی است که در آن به صورت کامل اقدام به حذف چربی‌ها، آلودگی‌ها و … برای مردان و زنان می‌شود. این کار می‌تواند هم در خانه، هم در آرایشگاه و هم با دستگاه انجام شود. در این مقاله با ما باشید تا به صورت کامل راجع به این موضوع صحبت کنیم و با نکات، روش‌ها، مراحل و موضوعات پیرامون آن بیشتر بحث نماییم.

 

پاکسازی صورت چیست؟
یکی از اصطلاحات زیبایی که بیشتر برای بانوان استفاده می‌شود، پاکسازی صورت است. منظور از پاکسازی صورت، حذف کردن سلول‌هایی است که مرده‌اند. همچنین این کار می‌تواند با هدف حذف کردن آلودگی‌های پوستی نیز انجام شود. در حالت کلی، پاکسازی صورت کمک می‌کند تا پوست افراد شاداب‌تر و با طراوت شود.

این کار سبب خواهد شد تا سلامت پوست نیز از کیفیت بالاتری برخوردار گردد. پرواضح است که در فرآیند پاکسازی صورت، شما می‌توانید لایه‌ها و چربی‌های سطحی پوست را که در اثر آلودگی ایجاد شده است، حذف کنید. از جمله روش‌های پاکسازی صورت می‌توان به روش میکرودرم ابریژن اشاره کرد که می‌توانید به کمک آن اقدام به لایه برداری نموده و پوست خود را جوانتر کنید.

اما ممکن است از خود بپرسید چرا باید پاکسازی صورت را انجام دهیم؟ در پاسخ به این پرسش باید پروسه‌ای که موجب ایجاد آلودگی در پوست صورت می‌شود را بدانید. در واقع غدد چربی روی پوست صورت شما وجود دارد که می‌تواند چربی‌ها را ترشح کنند. ترشح این مواد می‌تواند به مرطوب شدن پوست شما منجر شود و در این حالت شما سلول‌ها به راحتی آلودگی‌های محیط را در خود جذب می‌کنند.

این ترکیب شدن منجر می‌شود تا از سوی دیگر خروجی چربی روی پوست صورتتان نیز بسته شود. در نهایت اگر این روند ادامه پیدا کند، شفافیت و شادابی پوستی شما از بین خواهد رفت و این عاملی است که شما را مجبور می‌کند تا همواره نسبت به پوست صورت خود اهمیت دهید.

 

پاکسازی عمیق پوست صورت
پاکسازی عمیق صورت به زیبایی‌شناس کمک می‌کند تا نوع پوست و مشکلات شما را بهتر درک کند. در این صورت شما همانند مطلب قبل، برای اهداف مختلفی که می‌توانید داشته باشید از جمله اگزفولیشن یا حذف سلول‌های مرده، پاک کردن مواد و چربی‌ها و نیز تقویت آبرسانی پوست و خونرسانی از پاکسازی عمیق استفاده می‌کنید.

یک پاک کننده عمیق صورت، برای پاکسازی صورت درمان‌های شخصی را ارائه می‌دهد که برای نوع و شرایط پوست شما سفارشی شده است. برای این کار از محصولات درجه یک استفاده می‌شود تا پوست شما را محکم‌تر نشان دهد. با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، لایه‌برداری آن را انجام شده و نواحی خاصی را که مشکلات برجسته‌تری دارند، درمان می‌شود. بنابراین، پاکسازی عمیق صورت می‌تواند شامل بیش از یک روش باشد مثلا:

 

تجزیه و تحلیل پوست،
پاک کردن آرایش،
پاکسازی عالی پوست،
لایه برداری،
بخارپز کردن،
استخراج جوش‌های سر سیاه و سفید،
جوش‌های دیگر،
ماسک‌های درمانی،
سرم‌ها و مرطوب کننده‌های حاوی مواد فعال و ویتامین‌ها،
ماساژ ریلکسیشن که گردش خون را بازیابی می‌کند
پس از تجزیه و تحلیل و درمان‌ها، متخصص مراقبت از پوست شما توصیه‌های شخصی در مورد چگونگی بهبود پوست خود در خانه ارائه می‌کند. این توصیه‌ها همچنین شامل این است که از چه مواردی اجتناب کنید و چه نوع محصولاتی برای ادغام در روتین روزانه‌تان برای ظاهری بی‌عیب و نقص لازم است، و راهنمایی‌های دیگر در زمینه پاکسازی صورت.

بسته به مشکلات پوستی و توصیه‌های شما، این روش را می‌توان هر 4 تا 6 هفته یک بار انجام داد. متخصص مراقبت از پوست احتمالاً روش متفاوتی را برای هر جلسه توصیه می‌کند که بر اساس نحوه واکنش پوست شما به درمان قبلی و تداوم مشکل صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر با آکنه یا پوست چرب دست و پنجه نرم می‌کنید، خوب، این درمان مطمئنا برای شما مناسب است. مثلا از یک بخور و یا رطوبت ساز که منافذ را باز می‌کند و تاثیر عالی را برای باز کردن آنها برای شما ایجاد خواهد کرد. با لایه برداری و از بین بردن تمام ناخالصی‌ها، پاکسازی عمیقی را حتی بر روی منافذ کوچکتر و کمتر قابل مشاهده انجام می‌دهیم.

همچنین در پاکسازی صورت می‌تواند در هنگام از بین بردن تمام جوش‌های سفید و سیاه، از ابزار خاصی استفاده شود که باعث می‌شود عصاره‌کشی کمتر ناراحت‌کننده باشد و از ماسکی استفاده شود که پوست شما را صاف و تغذیه می‌کند.

 

مراحل پاکسازی پوست صورت (۷ مرحله)
مراحل پاکسازی پوست صورت را می‌توان در مراحل مختلفی انجام داد که ما در این قسمت به 7 مرحله آن اشاره می‌کنیم:

مرحله اول: انتخاب یک پاک کننده مناسب
استفاده از یک پاک کننده صورت بایستی متناسب با وضعیت پوست شما انجام شود. مهم است که با شستشوی صورت که برای نوع پوست شما و نگرانی‌های منحصر به فرد شما بهترین است، رسوبات روزانه را از بین ببرید. به طور کلی، پاک کننده‌های شیری، ژله و کرم برای کسانی است که چربی کمتری در پوست دارند. پاک‌کننده‌های کف‌دار که حاوی اسید لایه‌بردار هستند بیشتر مورد استفاده است.

مرحله دوم پاکسازی صورت: با پوست خشک و دست‌های تمیز شروع کنید
برای هر پاک کننده‌ای، اعم از روغن، کرم، فوم، لوسیون و غیره، همیشه باید ابتدا آن را روی پوست خشک استفاده کنید. عواملی که برای تمیز کردن پوست استفاده می‌شوند (سورفکتانت‌ها، روغن‌ها، استرها و غیره) طوری طراحی شده‌اند که به مولکول‌های در حال حذف (چربی‌ها، کثیفی) بچسبند و کشش سطحی مولکول را کاهش دهند. این امکان حذف آسان هنگام شستن صورت را فراهم می‌کند. اگر ابتدا آب را به صورت خود بمالید، به عوامل پاک کننده توانایی کامل چسبندگی را نمی‌دهید. این بدان معنا نیست که پاک کننده شما کار نمی‌کند، اما اگر از حالت خشک استفاده کنید، عملکرد شستشوی صورت خود را به حداکثر می‌رسانید.

مرحله سوم: با انگشتان مرطوب ماساژ دهید، سپس بشویید
پس از استفاده از شستشوی صورت بر روی پوست خشک، انگشتان خود را با آب گرم مرطوب کرده و با حرکات دورانی کل صورت را ماساژ دهید. این کار پاک کننده را امولسیون کرده و ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهد برد. ماساژ ملایم پوست با نوک انگشتان گردش خون و تولید کلاژن را تحریک می‌کند؛ بنابراین با دانستن این نکته که پوست شما از مزایای خوبی با این کار اضافی بهره می‌برد، وقت خود به این مرحله اختصاص دهید. اگر آرایش می‌کنید، بهتر است آن را با یک پاک کننده مناسب پاک کنید. برای دور چشم، پاک‌کننده را روی یک پد گاز مرطوب یا توپ پنبه‌ای بمالید و آرایش را به آرامی پاک کنید یا یک پد پاک‌کننده را امتحان کنید که برای ناحیه چشم ایمن است.

مرحله چهارم پاکسازی صورت: خوب با آب ولرم بشویید
در حالی که استفاده از آب داغ روی صورت می‌تواند احساس خوبی را ارائه کند، انجام این کار تعادل روغن‌های طبیعی را که به عنوان یک سد محافظ در برابر آلاینده ها و آسیب‌های سلولی عمل می‌کنند، بر هم می‌زند. آب داغ می‌تواند احساس خشکی و چربی بیش از حد پوست را ایجاد کند؛ زیرا تولید سبوم از بین می‌رود. برای حفظ یکپارچگی پوست بهتر است صورت خود را با آب ولرم کاملا بشویید. در این راستا دمای شدید توصیه نمی‌شود. بسیاری از مردم بر این باورند که منافذ با آب گرم منبسط می‌شوند و با آب سرد منقبض می‌شوند، اما اینطور نیست. آب داغ پوست را نرم می‌کند و باعث می‌شود چربی و مواد زائد سلولی راحت‌تر از بین برود.

مرحله پنجم: پوست را با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید
این یک مرحله اساسی است که به راحتی می‌توان آن را نادیده گرفت. اکنون که پوستی شاداب و تمیز دارید، هدف حفظ آن است. استفاده مجدد از یک دستمال کثیف یا خشک کردن صورت با حوله حمام دو اشتباه رایج هستند؛ زیرا هر دوی این روش‌ها باکتری‌ها و کپک‌ها را دوباره به پوست وارد می‌کنند. یک حوله تمیز انتخاب کنید که هم تمیز و هم تا حد امکان نرم باشد. اگر پوست مستعد آکنه یا حساس دارید، مهم است که مطمئن شوید پارچه‌هایی که با پوست شما تماس می‌گیرند، عاری از مواد نرم کننده و عطرهای مصنوعی هستند. مراقب باشید که با پوست خود سخت برخورد نکنید، که می‌تواند کلاژن را تجزیه کند و منجر به چین و چروک، افتادگی و تحریک پوست شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

مرحله ششم: روش Double-Cleanse را اجرا کنید
دوبار شستن صورت در حالتی که پوست حساسی ندارید، می‌تواند کار زیادی به نظر برسد، اما نتایج آن ارزشش را دارد. پاکسازی اول آرایش و آلودگی‌های سطحی را از بین می‌برد، در حالی که پاکسازی دوم مواد زائد سلولی را که می‌توانند منافذ را مسدود کرده، پوست شما را کدر کرده و از جذب حداکثری سرم‌ها، اصلاح کننده‌ها و مرطوب کننده‌های شما جلوگیری کنند، پاک می‌کند. انتخاب محصولاتی که با آنها دوبار پاکسازی می‌کنید به نوع پوست و اهداف شما بستگی دارد.

مرحله هفتم پاکسازی صورت: تقویت کننده، تغذیه کننده و مرطوب کننده
اکنون پوست شما باید تمیز و کمی سفت شود و این نشان دهنده این است که آماده است مانند یک اسفنج مواد مغذی را از بقیه محصولات شما جذب کند! تونرها، سرم‌ها، اصلاح‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها همگی باید بلافاصله (و به ترتیب) به دنبال روتین پاک‌سازی‌تان استفاده شوند تا به‌درستی پوستتان را تغذیه و آبرسانی کنند. همچنین SPF را فراموش نکنید! کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست و جلوگیری از آسیب طولانی مدت ضروری است.

 

بهترین راه پاکسازی صورت
پاک کردن کامل آرایش، ماساژ دادن صورت، استفاده از یک پارچه شستشو و خشک کردن پوست از مراحل حیاتی برای اطمینان از داشتن پوستی خوب است. نکاتی برای داشتن بهترین راه پاکسازی پوست صورت وجود دارد که عبارتند از:

در حالت عادی، یک یا دوبار در روز صورت خود را بشویید. هرچند صبح‌ها نیاز به شستن کامل صورت خارج از روتین نیاز نیست اما شب‌ها پس از برگشت از سر کار، این پاکسازی می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد.
شستشوی سوم تنها برای زمانی که آرایش سنگینی داشته‌اید و یا از یک رویداد ورزشی با تعریق زیاد آمده‌اید می‌تواند مناسب باشد.
توجه کنید که هنگام شستن بیش از حد صورت، روغن‌ها و چربی‌های طبیعی پوست را از دست می‌دهید، که از نظر فنی سلول‌های پوست را از هم جدا می‌کند و فضایی را برای ورود زباله‌ها و باکتری‌ها به پوست و ایجاد عفونت و التهاب ایجاد می‌کند.
بهترین راه برای اینکه بدانید پاک کننده صورت شما برای شما مناسب است یا خیر، این است که هیچ نوع تحریک، قرمزی یا احساس خشکی بیش از حد نداشته باشید.
آب گرم همیشه بهترین دما برای پاکسازی صورت است؛ زیرا دمای گرم می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و سردی اجازه نمی‌دهد منافذ باز شوند تا کثیفی‌ها از بین بروند.
پاکسازی صورت در خانه
همه از داشتن یک پوست زیبا، شفاف و صاف خوششان می‌آید اما باید بدانید که بدست آوردن آن آسان نیست. برای داشتن پوستی زیبا باید کمی زمان و تلاش صرف کنید. اما امروزه چه کسی هم وقت و هم هزینه این کار را دارد که هر روز یا هفته‌ای چندبار به سالن‌های آرایش برود؟ پس بهتر است یک روتین را برای پوست خود یاد بگیرید و آن را در خانه اجرا کنید.

 

پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک
برای داشتن یک روتین پاکسازی صورت در خانه می‌توانید 5 گام و مراحل زیر استفاده کنید:

گام اول پاک کردن: برای شستن صورت از پاک کننده صورت یا شستشوی صورت و آب ولرم استفاده کنید. پوست را با حوله خشک کنید. در این مرحله آرایش و ذرات کثیفی از صورت شما پاک می‌شود.
گام دوم حذف کردن مواد زاید: از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید و آن را به آرامی روی صورت خود بمالید، به جز ناحیه دور چشم. حدود 2-3 دقیقه آن را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. بعداً می‌توانید آن را بشویید. در این مرحله شما گردش خون را تقویت می‌کنید و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برید.
گام سوم بخار دادن: می‌توانید یک کاسه بزرگ با آب داغ بردارید. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد و برای پوست شما قابل تحمل باشد. حالا از یک حوله برای پوشاندن سر خود استفاده کنید و روی کاسه آب بخار خم شوید تا آن را دریافت نمایید. بهتر است همواره چند اینچ صورت خود را از آب فاصله دهید. می توانید این کار را حدود 3-5 دقیقه انجام دهید. در این مرحله شما پوست را نرم می‌کنید که می‌تواند منافذ را باز کند.
گام چهارم ماسک صورت: مرحله چهارم از پاکسازی صورت را با یک ماسک صورت که برای نوع پوست شما ایده آل است انجام داده و از آن استفاده کنید. می‌توانید از یک ماسک صورت خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید یا برای خود با موادی مانند موز، زردچوبه، آرد گرم یا حبوبات و … آن را درست کنید. هنگام استفاده از مواد طبیعی، همیشه مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد آلرژی ندارید. اجازه دهید ماسک صورت حدود 15-20 دقیقه خشک شود. پس از خشک شدن آن را با آب ولرم بشویید. این مرحله باعث می‌شود تا در روند پاکسازی صورت، پوست شما با مواد مغذی مورد نیاز تامین شده و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.
گام پنجم مرطوب کردن: در نهایت، یک مرطوب کننده آبرسان را روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا پوست شما آن را جذب کند. در این مرحله پوست شما آبرسانی می‌شود و از پوسته پوسته شدن و خارش آن جلوگیری می‌گردد.

 

پاکسازی صورت در ارایشگاه
در پاکسازی صورت شما می‌توانید با توجه به امکانات و موادی که دارید، از روش‌های مختلفی استفاده نمایید تا سلول‌های مرده را حذف کرده و آلودگی را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید همانند روش‌هایی که در قسمت قبل بیان کردیم، کار را در خانه پیش ببرید و یا در صورتی که عجله دارید، تخصص کافی ندارید و یا می‌خواهید به صورت حرفه‌ای خود را برای مراسمی آماده کنید، می‌توانید از کسانی که در این کار خبره هستند کمک بگیرید. برای بهره‌مندی کمک این افراد بایستی به آرایشگاه مراجعه کنید. آنها می‌توانند با امکاناتی که دارند، برحسب سلیقه و با توجه به وضعیت پوستتان، آن را بهبود بخشند.

از جمله موادی که در آرایشگاه‌ها برای پاکسازی پوست به کار گرفته می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

پوست چرب: از جمله موادی که برای این دسته از پوست‌ها استفاده می‌شود می‌توان به ژل و تونر اشاره نمود.
پوست خشک: شیر پاک کن و نیز تونر خاص این نوع پوست برای این موارد استفاده می‌شود.
پوست نرمال: همانند پوست خشک از شیر پاک کن و نیز تونر استفاده می‌شود.
پوست مختلط: برای این دسته از افراد از پاک کننده‌های مخصوص استفاده می‌شود که می‌تواند برای هرقسمت به کار برود.
به طور خلاصه، مراحل پاکسازی صورت در سالن‌های آرایشی به این صورت است:

در مرحله اول بایستی پکیج پاکسازی را انتخاب کرده و برای انجام مراحل آماده شوید.
در مرحله دوم بایستی نوع پوست شما توسط متخصص بررسی شود. در صورتی که نوع پوست با پکیج ناخوانی داشته باشد، متخصص توصیه می‌کند که از پکیج دیگری استفاده نمایید.
در مرحله سوم عملیات پاکسازی با بخور شروع می‌شود.
سپس مرحله بعدی با اسکراب و لایه برداری آغاز شده و می‌تواند با مواد و دستگاه‌های مختلفی انجام شود.
مرحله پنجم با استخراج جوش‌های سرسیاه انجام می‌شود. تا اینجای کار منافذ پوست باز هستند و جوش‌های سرسیاه می‌تواند با ابزاری به نام پیلینگ یا کمدن استخراج شود.
مرحله ششم ماساژ دادن است که در آن حالت می‌توانید برای استراحت کردن اقدام کنید.
استفاده از ماسک مناسب از مراحل نهایی است که با توجه به نوع پوست شما ماسک مناسبی انتخاب می‌شود.
مرحله نهایی هم اعمال ضدآفتاب و کرم است تا از حساسیت پوست شما بعد از پاکسازی صورت محافظت شود.
پاکسازی صورت در آرایشگاه می‌تواند با توجه به تجهیزاتی که در آنجا مستقر است، با دستگاه انجام شود. در این حالت می‌توان از دستگاه برای پوست‌هایی که خاص چرب و بدون آکنه است استفاده نمود. این دستگاه به نام گالوانیک شناخته می‌شود که پاکسازی در آن به صورت عمقی انجام گرفته و می‌تواند چربی‌ها و آلودگی‌هایی که در پوست وجود دارد را به صورت عمیق از لایه‌های پایین‌تر بیرون بکشد.

بعد از اینکه مرحله پاکسازی از طریق دستگاه انجام شود، متخصص می‌تواند ماسک پاکسازی را برای آن اعمال کند که در این حالت با پاک سازی پوست، ضدعفونی کردن آن، نوبت به استفاده از ماسک آرام‌بخش می‌رسد. توجه کنید که بسته به نوع دستگاه و موارد دیگر، دستگاه می‌تواند پوست را ملتهب نماید. در انتها نیز می‌توان پروسه را با اعمال کرم و ضدآفتاب تمام کرد.

توجه کنید افرادی که در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند، نمی‌توانند از این دستگاه در پاکسازی صورت آرایشگاه استفاده نمایند:

کسانی که دچار وضعیت‌های خارج از نرمال هستند، یعنی افرادی که باردارند یا ناراحتی قلبی و تنفسی دارند،
کسانی که پوست صورت آنها خشک و یا حساس است،
کسانی که آکنه دارند،
کسانی که در بدن خود دارای باتری قلبی و یا پلاتین هستند.

 

پاکسازی صورت آقایان
همچنین در مورد روند پاکسازی صورت آقایان می‌توان گفت مردان چربی بیشتری روی پوست خود تولید می‌کنند و منافذ مسدود بیشتری دارند. درمان صورت به سادگی یک درمان پوستی چند مرحله‌ای است که در ادامه آن را بیان می‌کنیم. فیشال‌ و پاکسازی‌های صورت مردانه عمدتاً حول استخراج جوش‌های سرسیاه و آلوده‌ از منافذ است. به همین جهت حذف هر چند وقت یکبار آنها برای سلامت پوست ضروری است. روند پاکسازی صورت آقایان به شرح زیر می‌باشد:

قبل از شروع کار، درمانگر شما یک مشاوره سریع در مورد روتین مراقبت از پوست شما انجام می‌دهد. اینکار به این دلیل است که متخصص بتواند با اطلاعات کامل‌تری از شما و پوستتان شما را بررسی کرده تا بتواند کیس شما را تا حد امکان شخصی کند.
سپس درمانگر پوست را به طور کامل تمیز می‌کند که هر گونه آلودگی و کثیفی را که جمع شده است، از بین می‌برد. سپس از یک اسکراب یا لایه بردار برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود تا هر محصولی که بعد از آن استفاده شود بهتر جذب شود. اینکار برای از بین بردن موهای زائد که ممکن است داشته باشید عالی است. سپس از حوله های داغ یا بخور آب برای نرم کردن جوش‌های سرسیاه روی صورت شما استفاده می‌شود و درمانگر برای تمیز کردن منافذ، عصاره گیری انجام می‌دهد. البته این قسمت ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما برای انجام مراحل و حذف آلودگی‌ها، قطعا ارزشش را دارد.
پس از این می‌توانید استراحت کنید. یک سرم اعمال می‌شود که با ماساژ لیفتینگ صورت و سپس ماسک مناسب پوست شما این مرحله انجام می‌گردد. در حالی که ماسک شما روی پوستتان قرار دارد، درمانگر ماساژ گردن و شانه یا ماساژ پوست سر را انجام می‌دهد تا به شما در آرامش بیشتر کمک کند. سپس بعد از حدود 10 دقیقه ماسک پاک می‌شود و پوست شما یکنواخت ‌می‌گردد.
برای انجام مرحله نهایی، کرم دور چشم و مرطوب‌کننده مناسب استفاده می‌شود. در این مرحله می‌توانید توصیه‌هایی که نیاز است برای پاکسازی صورت در خانه را نیز درنظر داشته باشید، از متخصص بخواهید.
نکته مهمی‌ که باید راجع به آماده کردن صورتتان برای اصلاح صورت برای مردان ذکر شود، آن است نبایستی بلافاصله قبل از اقدام به پاکسازی، صورت خود را اصلاح نکنید. در حالت ایده آل حداقل 6 ساعت قبل یا شب قبل آن را انجام دهید.

 

پاکسازی صورت با دستگاه
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی معمولا دارای دستگاه‌هایی برای این کار هستند که می‌تواند در پاکسازی صورت به آنها کمک کند. به عنوان مثال می‌توان در این رابطه گفت:

دستگاه بخور: پاکسازی صورت با دستگاه بخور یکی از روش‌های رایجی است که می‌توانید از طریق آن اقدام به باز کردن منافذ پوستی خود نمایید تا راحت‌تر آلودگی را خارج کنید.
دستگاه میکرودرم: یکی از روش‌های دیگر در پاکسازی صورت با دستگاه است که در آن با اسپری میکروکریستال، لایه‌ی خارجی سلول‌های خشک و مرده هدف قرار می‌گیرد و حذف می‌شود. این کار باعث خواهد شد تا پوست شما جوان‌تر و جذاب‌تر شود.
پاکسازی صورت با دستگاه مکش
استفاده از دستگاه مکش می‌تواند برای انجام سریع‌تر و بهینه‌تر پاکسازی صورت به کار گرفته شود که در آن متخصص می‌تواند تمامی آلودگی‌ها و چربی‌هایی که در قسمت زیرین پوست قرار دارد را به بیرون بکشد و این کار باعث خواهد شد تا پوست شما بهتر بتواند مواد زائد را دفع کند. شما می‌توانید با کمک این دستگاه، همچنین از خاصیت ماساژوری آن نیز بهره‌مند شوید که به گردش خون شما نیز کمک خواهد کرد.

با توجه به فرآیند پاکسازی با این دستگاه، ممکن است پوست شما به خاطر استفاده از آن دچار حساسیت و ناراحتی شود که تا چند ساعت بعد از انجام عملیات طول خواهد کشید. همچنین شما می‌توانید این دستگاه را در خانه برای کاربردهای خانگی و یا تحت نظارت متخصص استفاده نمایید.

 

پاکسازی صورت با لیزر
راهکار دیگری که می‌تواند به مبارزه با پیری، آکنه و لکه‌‌ها و زخم‌ها بیاید، استفاده روش لیزر برای لایه برداری است. از لیزر برای کاهش ظاهر چین و چروک و اسکار، یکنواخت کردن رنگ پوست (پیگمانتاسیون)، سفت کردن پوست و حذف ضایعات خوش خیم (غیر سرطانی) و بدخیم استفاده می‌شود.

تکنیک لیزر پرتوهای کوتاه و متمرکز نور را به سمت پوست نامنظم هدایت می‌کند. لایه برداری پوست با لیزر، پوست را با تبخیر بسیار دقیق، لایه به لایه از بین می‌برد. لیزر لایه بیرونی پوست شما – اپیدرم – را از بین می‌برد و لایه زیرین را که درم نامیده می‌شود گرم می‌کند. لیزرها رشد فیبرهای کلاژن جدید را تحریک می‌کنند و در نتیجه پوست جدیدی صاف‌تر و محکم‌تر می شود. این روش محبوب با نام‌های متعدد دیگری از جمله لیزر ابریژن، لایه‌برداری لیزری یا تبخیر لیزری شناخته می‌شود.

اگر شرایط زیر را دارید، می‌توانید کاندیدای ایده آلی برای بازسازی پوست با لیزر باشید:

جای زخم ناشی از آکنه یا آبله مرغان.
رنگدانه‌های ناهموار پوست.
زخم‌های پوستی یا خال‌های مادرزادی.
لکه‌های پیری، لکه‌های کبدی.
پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید.
پوست بدون پاسخ پس از لیفت صورت.
خطوط ریز یا چین و چروک در اطراف یا زیر چشم، پیشانی یا دهان.


بزرگ شدن غدد چربی روی بینی.
همچنین کسانی که دارای شرایط زیر هستند، برای این نوع درمان توصیه نمی‌شوند که عبارتند از:

آکنه فعال
پوست بسیار تیره.
چین و چروک عمیق.
افتادگی یا افتادگی بیش از حد پوست.
اگرچه لایه برداری پوست نمی‌تواند پوست کاملی ایجاد کند، اما می‌تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. خطرات احتمالی این روش عبارتند از:

سوختگی یا آسیب‌های دیگر ناشی از گرمای لیزر
جای زخم
تغییرات در رنگدانه‌های پوست، از جمله نواحی با پوست تیره یا روشن‌تر
فعال کردن مجدد تبخال
عفونت باکتریایی

 

کرم پاکسازی صورت
شما می‌توانید از طریق کرم‌های پاکسازی صورت یا کرم‌های لایه بردار، برای مراقبت از پوستی که دارید، اقدام کنی.‌ در واقع این نوع کرم‌ها می‌توانند با خاصیت رطوبت رسانی و نیز ضد چروکی که دارند، سلول‌های مرده در پوست را حذف کنند و در این حالت پوست شما را شاداب‌تر خواهند کرد. برای انتخاب کرم پاکسازی صورت ابتدا باید حالت و نوع پوست خود را بشناسید. در این مورد می‌توان انواع زیر را معرفی کرد که عبارتند از:

پوست خشک: این دسته از پوست‌های در هنگام کشیده شدن، در حالتی قرار می‌گیرند که خطوط ریزی در آنها به وجود می‌آید.
پوست چرب: پوست‌های چرب پوست هایی هستند که به حالت براق و روغنی در آمده و معمولا انواع جوش‌ها از جمله لک‌ها و جوش‌ها سرسیاه را می‌توان در آنها مشاهده کرد.
پوست نرمال: این نوع از پوست‌ها ویژگی‌های پوست دو مورد قبلی را ندارند.
پوست حساس: پوست‌هایی که بایستی احتیاط بیشتری شود و می‌تواند با مشکلاتی همراه باشد از جمله کهیر، التهاب قرمز، خارش پوستی و … .
پوست مختلط و ترکیبی: از جمله پوست‌هایی هستند که در آنها خاصیت پوست چرب و خشک وجود دارد. در واقع بخش‌هایی از پوست چرب مانند بخش پیشانی و چانه و بخش‌های دیگر خشک هستند.
اگر به دنبال چند مورد از کرم‌های پاکسازی صورت هستید، می‌توانید موارد زیر را درنظر بگیرید که عبارتند از:

کرم لایه بردار شون: از جمله کرم‌های پرطرفدار در داخل می‌باشد که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه نمایید. این نوع کرم دارای عصاره گردو و نیز ویتامین ای می‌باشد. همانطور که در مشخصات این کرم بیان شده است، شما می‌توانید از ان برای پوست‌های چرب و برای رفع دانه‌های سیاه پوستی استفاده نمایید.
کرم لایه بردار مورد یا Murad: این نوع کرم لایه بردار ساخت کشور آمریکا است و می‌تواند با داشتن ویتامین سی، برای کسانی که پوست خشکی دارند مناسب باشد. از جمله ویژگی‌های این کرم می‌توان به روشن کنندگی پوست، بهبود بافت پوست اشاره نمود.
کرم و شویندهFirst Aid Beauty : یک پاک کننده ملایم و بدون عطر با بافتی فشرده است که در تماس با آب حالت کرمی به خود می‌گیرد و می‌تواند برای همه پوست‌ها استفاده شود.
پاک کننده The Ordinary: یک پاک کننده کرم با روغن مرطوب کننده است که آرایش را پاک می‌کند و پوست شما را بدون خشک کردن بیش از حد تمیز خواهد کرد.

 


ماسک پاکسازی صورت
استفاده از ماسک برای پاکسازی صورت، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در روتین مراقبت از پوست خود انجام دهید. ماسک‌های صورت‌ برای رساندن مواد با غلظت و مقادیر بیشتر به پوست صورت طراحی و ساخته می‌شوند. به طور کلی، ماسک‌ها به معمولا هراز چندگاهی استفاده می‌شوند تا به پوست شما در زمانی که به آن نیاز دارد کمک کنند. استفاده از این مواد می‌تواند رنگ صورت چهره شما را روشن‌تر و زیباتر نماید. اگر بخواهیم چند نمونه از بهترین ماسک‌ها برای پاکسازی صورت را برای شما معرفی کنیم می‌توان گفت:

Drunk Elephant Baby: این ماسک می‌تواند لایه‌برداری را به خوبی انجام دهد و تنها پس از 20 دقیقه به پوست شما مانند یک نوزاد احساس صافی بدهد. این ماسک از آلفا هیدروکسی اسید ( AHA ) و اسید گلیکولیک تامین می‌شود که به لایه برداری و اصلاح پوست شما کمک خواهد کرد.اگر قبلا هرگز از لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده نکرده‌اید یا پوست حساسی دارید و مستعد قرمزی هستید، توصیه می‌شود این ماسک را کمتر از 20 دقیقه روی پوست بگذارید. استفاده از روغن یا مرطوب کننده خوب پس از شستن ماسک نیز کمک می‌کند.
ماسک صورت نقابی دیگنیتی: این ماسک می‌تواند برای پوست‌هایی که شل هستند، پوست‌های مرطوب کننده و جوان کننده مناسب باشد. شما می‌توانید از آن به مدت 15 – 20 دقیقه استفاده نمایید.
اگر بخواهیم چند مورد دیگر ماسک‌ها را در این زمینه نام ببریم می‌توان به ماسک صورت لوران، سودا، فریمن، سینره و … اشاره نمود.

 

مزایا و معایب پاکسازی صورت
بخش مهمی از مزایا پاکسازی صورت را برای شما بیان کردیم اما اگر بخواهیم راجع به معایب آن صحبت کنیم می‌توان گفت:

استفاده نمودن از موادی که نامناسب و غیراستاندارد است می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد که شامل التهاب و قرمزی پوست، حساسیت پوستی، لکه‌های پوستی و چین و چروک است.
عدم درک صحیح و دانش کافی در این زمینه می‌تواند منجر به وارد شدن صدمه به پوست شما شود.
بخور صورت با گلاب
از جمله روش‌هایی که می‌تواند منجر به بهره‌مند کردن شما از خواص گلاب شود، استفاده از بخور آن است که در این حالت شما می‌توانید برای آبرسانی پوست خود از بخور گلاب استفاده کنید. بخور گلاب می‌تواند:

برای جوش و آکنه مفید باشد و به بهبود آن کمک کند.
می‌تواند چربی‌های اضافی را از بین ببرد.
می‌تواند قسمت سبوم پوست را بهبود و متعادل سازد.
تنظیم پی‌اچ‌ صورت از دیگر مزایای آن است.
برای آنکه از بخور صورت با گلاب بهره‌مند شوید، می‌توانید مقداری گلاب را به اندازه 5 قاشق به آب اضافه نموده و سپس آن را در دستگاه بخور قرار دهید و یا آنکه بدون دستگاه بخور آن را به کار بگیرید. مثلا می‌توانید صورت را ابتدا شسته، آب را جوشانده و سپس آب جوشیده شده را با 5 قاشق گلاب با هم ترکیب نموده و با گرفتن یک پارچه یا حوله در فاصله 20 سانتی متری در بالای سرتان عملیات بخور دادن را ظرف مدت 15 دقیقه انجام دهید. شما می‌توانید برای بخور گلاب از بخور بابونه و گلاب و یا بخور اکالیپتوس و گلاب استفاده کنید.

مراحل پاکسازی پوست صورت حرفه ای (۷ مرحله)



+ نوشته شده در جمعه 25 فروردين 1402برچسب:,ساعت 8:50 توسط masnad17 |